» Home

Home

Trots.... artikel van 8 pagina's in Great British Cars (by Mike Raanhuis)

Concours d'Élégance 2017 / foto's klik op de link !

KLIK HIER voor foto's 't Loo

Rover 10 Special 1938

Mooi stukje tekst in Aftersalesmagazine !! (pg 72/73)

Mooi stukje tekst in  Aftersalesmagazine !! (pg 72/73), thanks Mike Raanhuis !

 

http://archief.aftersalesmagazine.nl/aftersales-magazine-2017-06/page/72-73

 

 

Op naar het seizoen 2017 !

Helaas onze enige wedstrijd in Nederland en de finale van de HRC moeten missen (knie operatie..)!

Maar, we hebben het prachtige evenement vanaf de zijlijn kunnen bekijken. Echt, prima organisatie, mooie proeven en veel vrijwilligers.

Respect en dank voor alle mensen (organisatie, officials, enz) die onze mooie sport mogelijk maken.

 

Wij gaan (verder) bouwen aan onze wedstrijd auto voor 2017 :

 

de Computervision Rover SD1 3500 Vitesse,

we hebben er veel zin in!

 

 

WELKOM op deze Rover site !!

WELKOM, we hebben deze Classic-Rover site wederom aangepast en ik wil jullie op de hoogte houden van de laatste ontwikkeling rond de klassieke Rover’s en de bijbehorende ins en outs…….

 

We hebben de site nu een aantal jaren in de lucht en we zien een wereldwijde belangstelling voor het merk Rover……... we proberen de site zoveel mogelijk up to date te houden en we staan altijd open voor suggesties !

Rover’s : de diverse types Rover komen aan bod, met name de P6 zal daarbij uitvoerig aan de orde komen, omdat ik daar persoonlijk de meeste ervaring mee heb. Dit variërend van de P6 2000SC uit 1964, de Estate’s die ik in de collectie heb, tot en met de Rally P6, een replica van de Monte Carlo – uitvoering uit 1965 die we in de Historic Rallye Cup inzetten.

 

Tevens zal ik onderdelen en andere zaken bespreken en aan de hand van foto's weergeven. Ook is het mogelijk advies te verkrijgen voor aankoop of technische zaken. Let wel e.e.a. is op hobbymatige basis en heeft GEEN commercieel karakter, dit geldt voor de onderdelen, alsmede voor het winkeltje ”Roverhome” waar diverse zaken worden tentoongesteld.

 

Ook onderdelen en andere zaken zal ik bespreken en aan de hand van foto's weergeven. Ook is het mogelijk advies te verkrijgen voor aankoop of technische zaken. Let wel e.e.a. is op hobbymatige basis en heeft GEEN commercieel karakter, dit geldt voor de onderdelen, alsmede voor het winkeltje ”het Roverhome” waar diverse zaken worden tentoongesteld.


Op deze pagina (Home) laat ik een aantal auto’s uit mijn eigen Rover-collectie in beknopte vorm de revu passeren......

vrijblijvende INFO over.......

Johan Lwik : Rover P6 2000SC 23 Juni 1964
Johan Lwik : Rover P6 2000SC 23 Juni 1964

Op deze pagina (Home) laat ik een aantal auto’s uit mijn eigen Rover-collectie in beknopte vorm de revu passeren......

  

Ik wil in eerste instantie even het fotoboek onder de aandacht brengen. Hier staan honderden foto's van diverse Rover's in, wil je ook een foto inzenden, svp even mailen naar info@classic-rover.nl

  

Ook hebben we zelf of in onze kennissenkring veel informatie beschikbaar over verschillende Rover type's, maar met name :

 

  •  10/25
  •  P2/P3
  •  P4
  •  P5
  •  P6
  •  SD1
  •  Range Rover Classic

 

INTRODUCTIE................. "paplepel"

Brent Lwik met Opa en Oma / Assen 2004
Brent Lwik met Opa en Oma / Assen 2004

....

Klassieke auto's en oldtimers zijn ons met de paplepel ingegoten. In mijn jonge jaren reed mijn vader (Gerrit Löwik) al in oldtimers rond, met name de gedachte aan de Rover P2, de P4, Humber en diverse Austin's bleven daarbij hangen. Ja inderdaad, met name engelse klassieke auto's. Door de vele reizen van Sr. door Engeland, op zoek naar antiek voor de winkel Löwik Antiek kwam hij vaak in aanraking met destijds al klassieke automobielen... mijn keuze voor een Engels merk als Rover is dus niet zo vreemd...

Op mijn 16e kocht ik mijn eerste Rover P6. Bouwjaar 1970, series I dus, 3500 automaat. Een originele nederlandse auto, die in eerst instantie als directieauto van Nijverdal ten Cate dienst deed. De P6, met zeer weinig kilometers, is daarna bij een werknemer van TC in een oude / lege varkensschuur gestald. Door de aanwezige ammoniakdampen is de auto tot halverwege de deuren compleet weggerot! Zo trof ik deze auto aan in een schuur in Markelo. Auto gekocht en naar Nijverdal gebracht.

Inmiddels zijn we ruim 25 jaar verder. De auto is nog steeds in mijn bezit, de base-unit is klaar. Compleet opnieuw gelast / als nieuw en in de toekomst zullen we deze 1e P6 nog wel een keertje opbouwen.........

DE BRUINE P6 ......met AANHANGER

  

Voor de diverse Rover-evenementen heb ik veel gebruik gemaakt van de “Bruine” Rover P6 2000 TC. Deze van oorsprong Zwitserse auto is sinds 2002 in mijn bezit en echt keihard. De kleur, nu nog Mexico Brown, is ooit een keer op een matige wijze overgespoten. Dit heeft tot resultaat dat je kunt poetsen tot je een ons weegt, echter één regenbui en het is weer mis. De verf-geleerden zijn het niet eens, de één zegt “siliconen”, de ander “vocht onder de lak”. Bijzonderheden aan deze (originele) auto zijn het dubbel remsysteem en de emissie-controle op het spruitstuk (hierover later meer). Deze Rover krijgt 2-jaarlijks de APK-keuring voor z’n kiezen en slaagt iedere keer met vlag en wimpel…… een fijne gebruiksauto!

 

 

 

DE AANHANGER

 

Voor de diverse ROCH-evenementen en het vervoer van de clubshop hebben we medio 2007 een kleine aanhanger gereed gemaakt. Deze uit 1960 stammende en van origine blauwe aanhanger is eveneens in de kleur Mexico Brown gespoten. Het is een leuke combinatie geworden ……

 

page loading