www.classic-rover.nl

FOR SALE

Range Rover Classic 1985 met gereviseerde V8 motor FOR SALE

Beschrijving

Range Rover Classic
Kenteken 1985, 5 deurs

Brandstof : benzine

Transmissie : handgeschakelde (5-bak) uitvoering

APK : augustus 2019

Deze eerlijke (!) Range Rover Classis is omstreeks 2010 geïmporteerd vanuit Zweden en heeft daar dienst gedaan als service auto van een garage/bergingsbedrijf. Eenmaal in Nederland is de RR compleet opnieuw gespoten, de huidige laklaag dateert dus van die tijd. Ook zijn toen alle remmen/banden vernieuwd.

 

Wat is er gedaan en wat is nieuw!!
- De RR is rondom gelast waar nodig, daarna stralen/zinkprimer en afgewerkt in een hoogwaardige carrosserielak.
- De prachtig mooi lopende V8 motor is compleet opnieuw opgebouwd, waaronder een nieuwe nokkenas, alle lagers (drijfstang- en krukas), nieuwe zuigerverensets, koppen gevlakt, nieuwe koppakkingen, oliepomprevisie en alle pakkingen/keerringen  vervangen.
- alle vloeistoffen ververst
- nieuwe bougiekabels, verdeelkap, bougies enz.

- velgen gestraald en gepoedercoat, banden met goed profiel.
- nieuwe veren en schokbrekers (circa 4 jr geleden)
- nieuwe brandstoftank erin gezet


Kortom kosten noch moeite gespaard voor deze auto. Alle werkzaamheden zijn op foto’s vast gelegd en komen mee.

 

VRAAGPRIJS..................................................... euro 13.750,-- 




 

Rover 3500S FOR SALE / SOLD!

Rover P6 3500S

 

 

Rover 16 (1938) for sale, info volgt !

Restauratie verslag Rover 16 1938

 

Na het restaureren van een Austin Seven uit 1934, om “het vak” te leren (van vele deskundigen) ben ik begonnen met het restaureren van de Rover, ook weer met behulp van de nodige deskundigen. Dit restauratie project heeft 12 jaar geduurd. Het was als hobby bedoeld naast een drukke baan, en moest dus niet ontaarden in werk. Bovendien konden de kosten zo uitgesmeerd worden over jaren.

 

Het chassis bleek goed (was heel vet). Hoefde niet aan gelast te worden. Wel nieuwe achter veren op maat laten maken en gemonteerd. Remtrommels uit laten draaien en nieuwe remvoering laten aanbrengen. Verder mechanisch goed.

 

Carrosserie laten stralen en van epoxy laten voorzien door Driessen in Hengelo. Daarna reparatie van delen (zelf lassen en indien te moeilijk door deskundige laten doen). Holle drempels vervangen door T-balken. Bodem (hout) anders gemaakt op advies van Engelse Rover specialist. Schuifdak voorzien van (zacht) Aluminium bekleding (nooit meer lekkage), waar kunststof Rolls Royce doek over heen is gemaakt. Uiteindelijk (toen alles klaar was en getest) in 2 kleuren laten spuiten bij Strootman in Enschede.

Motor laten reviseren bij Twentse Motor Revisie door een medewerker die nog veel weet van oude motoren. Nieuwe lagers, nieuwe tandwielen en ketting voor distributie, nieuwe nokkenas en klepstangen. Alle onderdelen uit Engeland laten komen of zelf opgehaald. Geharde klepzittingen en op advies van Engelse Rover specialist watergang in kop gewijzigd en aangepaste koppakking gemonteerd (meer koeling achterzijde motor nodig i.v.m. moderne benzine). Elektrische benzine pomp onder achterbank gemonteerd, waarbij oorspronkelijke (buiten werking gestelde) mechanische pomp in het circuit is gebleven, zodat je niets afwijkends kunt zien.

 

Versnellingsbak: nieuwe (betere) lagers.

Kruiskoppelingen: allemaal nieuw lagers.

Nieuwe banden gekocht in USA.

Verdere rubberwaar allemaal vernieuwd, gekocht in Engeland, evenals sommige chroomdelen. Rest van het chroom, waar nodig, laten verchromen bij Jansen in Enschede.

Elektrische bedrading geheel nieuw en anders dan oorspronkelijk. Bijv. extra zekeringen, elektronische ontsteking, knipperlicht in richting aanwijzer, extra knipperlichten voor en achter, etc.

Voorstoelen verstevigd (veren voorzien van pockets) en opnieuw bekleed met oud zwart leer. Achterbank gelaten zoals het was (oud uiterlijk, maar niet kapot). Binnenwerk deuren geheel vernieuwd. Bekleding nieuw evenals hemel, grijs wol.

Dashboard voorzien van nieuw wortelnoten fineer en instrumenten zonodig gereviseerd (via Engeland) .

 

De auto had oorspronkelijk een zgn. automatisch smeersysteem. Dit werkte slecht. Of er was een deel verstopt, of er was een lekkage. Moeilijk te controleren. Dit systeem is nu verwijderd en alle smeerpunten zijn voorzien van nippels. Smeren met modern molybdeen vet voldoet uitstekend.

 

Van alle wijzigingen zie je aan de buitenkant niets, maar het werkt wel veel beter. Ook is er de nodige documentatie verzameld, zoals werkplaats en onderdelen boek, oorspronkelijk instructieboekje, koperen brandblusser uit dezelfde tijd (moeilijk aan te komen) en is er een reserve dynamo, startmotor en carburateur.

 

  • Prijs : op aanvraag
  • info : mailen naar info@classic-rover.nl
  • complete documentatie en fotoboek van de restauratie voorhanden

 

 

 

Rover P6 3500 Automaat (4,6)

Rover P6 3500 Automaat (4,6)

 

We zijn deze P6 aan het afbouwen, de P6 wordt voorzien van een nieuw rood interieur.

Mocht je belangstelling hebben voor deze P6 en eventueel extra wensen, geef dat dan even aan.

 

We kunnen op voorhand een afspraak plannen / geheel vrijblijvend, kun je eens kijken ......  

 

Het is een prachtige combinatie : 4.6, LPG  met automaat en echt een hele mooie kleur (PatinumGrey)! De auto is geheel opnieuw kaal gemaakt door ons, her en der opnieuw gelast en een plaatje om te zien, een auto waarmee je probleemloos dagelijks mee rond kunt touren ......  

 

 

Prijsidee, na complete afbouw en nieuwe APK       ............................. euro 14.250,--

P2 P3 parts FOR SALE

For sale : Rover P2/P3 parts, klik op deze link voor foto's !

 

Let op : we zullen het fotoalbum blijven vullen, heb je ergens belangstelling voor, dan svp een mail naar parts@classic-rover.nl

P4 parts FOR SALE

For sale : Rover P4 parts, klik op deze link voor foto's !

 

Let op : we zullen het fotoalbum blijven vullen, heb je ergens belangstelling voor, dan svp een mail naar parts@classic-rover.nl

For sale : Rover P6 parts

For sale : Rover P6 parts, klik op deze link voor foto's !

 

Let op : we zullen het fotoalbum blijven vullen, heb je ergens belangstelling voor, dan svp een mail naar parts@classic-rover.nl

Nieuwe banner(s) in de maak !!

MINILITE ... een mooi setje 5,5Jx14 VERKOCHT !!

NIEUW : MINILIGHT voor P6

We hebben MINILITE velgen in de aanbieding / let op de afmetingen zijn 6J x 15, dus een mooie brede velg en geen problemen meer met onbalans (Rostyles) !!

We kunnen door meerdere velgen gelijktijdig te bestellen, de vrachtkosten drukken en de prijs nog enigzins betaalbaar houden.....

 

 

 

Prijs, excl. verzending .................................. op aanvraag

 

wees er snel bij want er gaat binnenkort weer een bestelling de deur uit !

VELGEN

We hebben diverse soorten en kwaliteiten Rover velgen liggen:

  •   Minilite
  • SD1 1e serie
  • SD1 Vitesse
  • Stalen P6 velgen
  • P6 spaakwielen (ntk)

 

 

 

Deze velgen kunnen we desgewenst "kant en klaar" leveren inclusief :

  • Ontlakken
  • Glasparel stralen
  • Poedercoaten (kleur & blanke lak)
  • (eventueel banden ...)

 

 

Voor foto's, klik op link :

http://picasaweb.google.nl/RoverhomeNL/RoverVELGEN#

Ontlakken & Poedercoaten

Wij hebben verschillende mogelijkheden om onderdelen "kant en klaar" te leveren:

 

De ondergrond van onderdelen voor het POEDERCOATEN is belangrijk. Wij gaan daar zorgvuldig me om, d.w.z. eerst een goede voorbereiding middels ontvetten en ontlakken, dan glasparelstralen om te komen tot het juiste “ankerpatroon”, vervolgens kan er op een verantwoorde manier gepoedercoat worden.

 

Onderstaand een aantal voorbeelden van P6-onderdelen. U levert de gedemonteerde onderdelen aan en wij verrichten de volgende handelingen :

  • Ontvetten
  • Ontlakken
  • Glasparel stralen
  • Poedercoaten (kleur & blanke lak)

 

PRIJS INDICATIE (excl. verzendkosten, incl. BTW)

Velgen,           per stuk                                                                  60,--

Klepdeksel P6 4-cilinder                                                               35,--

Klepdekselset (2 stuks) V8                                                          60,--

Inlaatspruitstuk V8                                                                      65,--

Luchtfilter P6 4-cilinder                                                              35,--

Luchtfilter P6 V8                                                                          40,--

Elbow V8                                                                                        15,--

Schroefveer                                                                                  18,--

Poedercoaten VELGEN

PRIJS INDICATIE

POEDERCOATEN

(excl. verzendkosten, incl. BTW)

 

  • Velgen          
  • per stuk                  60,--

Divers klantenwerk I

Een mooi setje SD1 velgen, het resultaat na :

 

  1. chemisch ontlakken
  2. nastralen
  3. 3 lagen poedercoating

 

 

Poedercoaten MOTORDELEN

PRIJS INDICATIE

poedercoaten

(excl. verzendkosten, incl. BTW)

 

  • Klepdeksel
  • P6 4-cilinder              35,--

NIEUW : Rover P6 series II badges

We hebben nog een aantal NIEUWE BADGES liggen !!

 

Prijs, excl. verzending ..................................90 euro p.s

 

wees er snel bij want op=op

Een klein overzicht..............van de onderdelen

DONOR voor onderdelen P6 2200TC

MEXICO BROWN
MEXICO BROWN

Een gave donor : 2200TC ..................... diverse onderdelen te koop !

DONOR voor onderdelen P6 2200TC

ARDEN GREEN
ARDEN GREEN

Een gave donor : 2200TC..................... diverse onderdelen te koop !