Rally Rover P6 3500 V8

13-11-2014 "Stuurbekrachtiging uitlijnen gereed!"

We hebben de boel in lijn staan en provosorisch vast gezet.... volgende week stoel en pedalbox passen. Ben benieuwd.....

12-11-2014 "Achterwielophanging op z'n plek"

We hebben de achterwielophanging voorlopig op z'n plek, wielkasten uitslijpen en kijken hoe we uitkomen met de aandrijfas....lengte bepalen

11-11-2014 Nieuwe lagering gemaakt voor de elektrische stuurbekrachtiging

Vanavond heeft JP de aanpassingen gedaan aan de lagering van de elektrische stuurbekrachtiging. We hebben afscheid genomen van de fragiele kunststof behuizing en daarvoor in de plaats een stalen bus gedraaid waar het lager mooi strak in past. Zeer stabiel en een spelingsvrije oplossing !

 

2-9-2014 "passen van diverse delen"

7-8-2014 "De nieuwe V8 is binnen !!"

Vandaag bij Berry Smink de V8 motor met de nieuwe Tremec close ratio bak opgehaald. Het geheel ziet er met de roller rockers, Stage III geflowde koppen, nieuwe race koppeling en aluminium vliegwiel indrukwekkend uit !

Weer een stap verder, nu eerst stappen maken met de achterwielophanging, dan kan de body  recht op gezet worden en kan de motor er in om divers dingen te passen

15-5-2014 "ook de bodem is kaal......we kunnen verder!"

10-05-2014 "Elektrische stuurbekrachtiging" in de P6

De nieuwe rally P6 krijgt stuurbekrachtiging .... geen hydraulische, deze kost vermogen en is te traag, nee we gaan rijden met een elekrische stuurbekrachtiging. We hebben, na advies uit de moderne rally wereld gekozen voor het stuurhuis van een Opel Corsa B. het huis zit provisorisch op z'n plek, zodat we kunnen gaan passen en meten met stuur, stoel en pedalbox!

8-5-2014 "de kachel/ventilator is klaar & getest"

6-5-2014 "Tectyl, tectyl en nog eens tectyl".......

De bodem is grotendeels klaar, we moeten nog nog de geluidsisolatie om de tunnel verwijderen en wat losse tectyl delen her en der aan de bovenzijde, maar...... hij staat weer rechtop !

29-04-2014 "opvullen remklauwen (Jaguar) ivm geventileerde schijven"

We hebben "vulplaten" 10 mm dik gemaakt om de beide remklauwhelften verder uit elkaar te krijgen. We hebben deze ruimte nodig om de geventileerde AP-remschijven kwijt te kunnen !

page loading