Projecten

gereed en FOR SALE : Range Rover Classic laswerk en V8 revisie

Complete Body-off revisie Range Rover Classis (......voorjaar 2018)

Deze van oorsprong Duitse RRC gaat compleet uit elkaar: 

 

  • body-off revisie
  • chassis : stralen, schooperen en opnieuw in de chassislak
  • V8 revisie
  • ombouw van handbak naar automaat

let op de achterklep (boot tail) uit één stuk, vrij uniek....!

juni 2017 : revisie carburateurs Rover P4 75 Cyclops 1950

juni 2017 : P6 3500 complete restauratie

Rover P6 3500 restauratie

De restauratie van deze P6 3500 vordert gestaag.......

Stralen / uitstukken en daarna uitspuiten van de binnenkant is gereed.

 

Rover P6 3500 restauratie

Ook de zichtbare delen zijn al in de (donker) British Racing Green kleur gespoten ......

Rover P6 3500 restauratie

Rover V8 BW35 naar ZF4 automaat, HET BEGIN IS ER !!

Rover V8 BW35 naar ZF4 automaat

Iedere P6 rijder kent het gevoel op de snelweg....... je rijdt 130 km/uur en je hebt het gevoel dat de automaat nog een keer schakelen moet. Helaas, de BW(35) bakken hebben een eindoverbrenging die 1:1 is en de V8 maakt dus behoorlijk toeren ......

 

 

Rover V8 BW35 naar ZF4 automaat

Om het toerental te verlagen willen we een 4-bak automaat monteren met een "lange" 4e versnelling. De keuzes zijn redelijk beperkt, je wilt een 4-bak die mechanisch bedient wordt en geen electronica!

Rover V8 BW35 naar ZF4 automaat

Wij hebben uiteindelijk gekozen voor de 4-bak van ZF, deze heeft tov de AW-71 (o.a. Volvo) het voordeel dat er een standaard Bellhouse verkrijgbaar is (denk aan de RRC, Defender en Disco I), dat past op dit type automaatbak.

4e versnelling 1 : 0,73

 

De donorbak die wij voor fit project gebruiken komt uit en BMW 524 diesel uit de begin jaren tachtig. 155.00 km op de teller, dus, moet goed zijn (volgens de vorige eigenaar) 

HET PASSEN EN METEN KAN BEGINNEN !!

img_6655.jpg

Rover P6 3500 V8 "Rob" laswerk

Rover P6 3500 V8 "Rob" laswerk

P6 3500 "bijna kaal"........

img_6240.jpg

Rover P6 3500

Rover P6 3500

  • Bouwjaar : 23-6-1977
  • Kenteken : 06-SG-44
  • Automaat, 4 traps !
  • V8, 3,9 ltr 
  • Kleur : moet British Racing Green gaan worden

SOLD, deze P6 gaan we opnieuw opbouwen, totale revisie, spuitwerk, nieuwe bekleding....... project is hier te volgen !

page loading