nieuws archief 2013
Kalender Historic Rally Cars 2014 !!
Titel in HRC Intercup 2013 binnen !!


Spannend tot en met de laatste wedstrijd, maar de buit is binnen. De Nijverdalse Rover equipe is winnaar geworden van de HRC Intercup. Alle wedstrijden in 2013 telden mee voor het eindresultaat en 22 deelnemers uit 5 landen streden om de cup.
Na een 2e plek in 2012, is het dan zover en is de felbegeerde 1e plek in de cup veilig gesteld. Het team heeft dit jaar grotendeels gereden met de reserve-auto, de Rover P6 3500S “Gant”. Slechts één wedstrijd (Rallye Reckenberg) werd verreden met de witte 2000SC “Monte Carlo”. Ook voor de laatste wedstrijd, de Legend Twente Rally, werd gekozen voor de snellere Gant.
Begin februari 2014 zal het team tijdens een feestelijke “Championsday” in Schloss Friedewald de cup in ontvangst nemen …. We houden je op de hoogte !
Nederlandse HRC teams in Legend Twente Rally


Graag willen we u, ook namens de andere Historic Rallye Cup teams uitnodigen voor de Legend Twente Rally op zaterdag 2 of zondag 3 november as. Wij hebben onze Kroon Oil servicetent ingericht op het terrein van Thales in Hengelo.
We zouden het leuk vinden u daar te ontmoeten ….DE KOFFIE STAAT KLAAR !
Tijdschema :
Zaterdag 2 november
- Start de eerste deelnemer om 16.00 uur
- Finish om 21.30 uur
Zondag 3 november
- Start de eerste deelnemer om 12.01 uur
- finish om 16.30 uur
Nogmaals WELKOM mede namens de Nederlandse HRC teams:
- Rob Nijman – Cor Aaltink Opel Manta A
- Bert Heetkamp – Bert Valk Ford Escort MK2
- Sander Drijber – Fons Aarents Volvo 142
- Jef Mulders – Michael Marschall Ford Escort MK2
- Johan Löwik – Cristina Wegner (D) Rover P6 3500S
- Han Edelijn – Gerard Nijen Twilhaar MGB GT (start niet)
Voor meer informatie : www.twenterally.nl/legend-rally-twente/.nl
“Classic Rally Rover Team start in Legend Twente


Classic Rover Rally Team
Bestaande uit :
Johan Löwik (NL) (rijder)
Cristina Wegner (D) (navigator)
Auto : Rover 3500S uit 1976
“Classic Rally Rover Team van start in
2e Legend Twente Rally”
Tijdens de komende CONRAD Euregio Rally op 2 en 3 november a.s. zal er voor de 2e keer in Nederland een regelmatigheidsrally worden georganiseerd. Deze wedstrijd staat open voor historische rally auto’s tot en met bouwjaar 1985. De deelnemers aan deze Legend Rally Twente zullen de regelmatigheids-proeven afwerken op de volledig afgezette klassementsproeven die ook gebruikt worden voor de deelnemers aan de moderne rally.
De Sectie Historische Rally’s heeft een reglement ontwikkeld welke veel overeenkomsten heeft met die van de Legend Boucle de Spa en andere buitenlandse regularity rally’s.
Ook de ‘Slowly Sideways Belgium’ komt op 2 en 3 november 2013 naar Hengelo tijdens de Legend Twente Rally. De Slowly Sideways rijden hun eigen DEMO evenement over de klassementsproeven van de Legend Twente Rally. De rally, die ook meetelt voor de Historic Rallye Cup Nord en HRC Intercup in Duitsland,
start direct achter de moderne rally.
Ook het Nijverdalse Classic-Rover Rally Team zal deelnemen in deze Legend. De
voorbereidingen waren niet optimaal, afgelopen week brak navigator Gert Visser zijn enkel, hij is voor enkele weken uit de running. Uiteindelijk werd er een vervangende navigator gevonden, Cristina Wegner uit Hamm (D) ook lid van de Duitse Historic Rallye Cup stapt als gelegenheidsnavigator bij Johan in de Rover.
Dit jaar komt het CRRT aan de start met de Rover P6 3500S “Gant”, deze Rover met de krachtige V8 onder de kap is beter geschikt voor de relatief snelle Twentse proeven.
De laatste puntjes gaan donderdagavond op de i en dan kan het gebeuren. Deze Legend is de enige rally op Nederlands grondgebied voor dit Nijverdalse team en is dus min of meer een “thuiswedstrijd”.
Siegerland Westerwald Rallye : startnummer 223


des einen Leid ....
Emilia Szymanis- die Führende im INTER-CUP - tritt leider erneut nicht an. Studiums-Verpflichtungen in Warschau...
..des anderen Freud!
Dadurch übernehmen Löwik /Visser (NL) kampflos die Führung im INTER-CUP - wenn sie nicht wieder ausfallen. Überrschend treten sie mit dem Schlachtschiff ROVER P6 3500 an.
Aus der Schweiz kommen Gatani /Mäder, die mit Mulders /Marschall (NL) um den 4.Platz kämpfen (beide Escort).
Farias (ESP)/Doda (CH) können zwar nichts mehr im Cup bestellen, aber der R5 turbo im Schotter verspricht viel Spaß...
(bron : http://www.historic-rallye-cup.de/)
Jammer (!) dat de Poolse navigator Emilia Szymanis niet aanwezig is bij deze rally, we hadden graag de sportieve strijd aangegaan om de leiding in de tussenstand van de HRC Intercup.....helaas !
De HRC deelnemers in de rally zijn:
01 | ![]() /Marschall |
Escort MKII |
02 | ![]() |
Escort MkII |
03 | Fischer /Freitag | Skoda 120L |
04 | Adolfs /Adolfs | Porsche 911T |
05 | Meinhardt/Messer | Porsche 924 |
06 | ![]() |
R5 Turbo |
07 | Lenz /Walenda | Porsche 911 |
08 | ![]() |
Rover 3500 S P6 |
09 | Bruss /Fritz | Lancia Fulvia |
10 | Schlesinger/Rade | BMW 1602/Gr2 |
11 | Michalowski/Voigt | Lancia Fulvia |
Reckenberg Rallye 2013 : startnr 913
Nieuw Zeeland.......Rover P6 3500S


1972 Rover P6 3500 S
Built as a copy of the works cars from Rover it was completed in time for theTarga 2004. The car has a 4.0 ltr Rover V8 with quad IDF Weber Carbs and produces approximately 400hp. It has a Toyota W58 gearbox, Jaguar 'S' type diff with a 4.27 to 1 ratio LSD, 4 piston caliper on vented rotors on all 4 wheels which are 15x8 superlite's & 235-50x15 Toyo R888 tyres. It has competed in several Targa Events and tarmac rallys. It is used regularly on the race circuits of the North Island and has won many races and a few championships. It is a fantastic car to drive and always creates a lot of crowd appeal where ever it goes.